بازاریابی پزشکی

بازاریابی ویدئویی پزشکان

بازاریابی ویدئویی، یکی از محبوب‌ترین و پربازده‌ترین سیستمهای بازاریابی امروزی است که بیش از هر کمپین دیگری، نرخ تعاملات کاربران و نیازمندان به خدمات پزشکی را افزایش می‌دهد.

زمانی‌که می‌خواهید برای بودجه و تلاش‌های بازاریابی مراکز پزشکی، برنامه‌ریزی کنید، با انتخاب‌های متعددی رو‌به‌رو می‌شوید. بسته به بودجه، اهداف، جدول زمانی و متغیرهای دیگر، احتمالاً روی استراتژی‌هایی مانند پرداخت بابت هر کلیک (PPC)، بهینه‌سازی موتور جست‌وجو (SEO)، رسانه‌های اجتماعی و شاید بازاریابی ایمیلی متمرکز می‌شوید.

 

با این‌حال اگر به‌دنبال راهی برای افزایش آگاهی از برند پزشکی و دندانپزشکی خود هستید، باید راه جذاب‌تری برای ارتباط با بیماران پیدا کنید. شما باید داستانی را برای مخاطبان خود تعریف کنید که مأموریت و هدف برند را به‌طور دقیق به تصویر بکشد.

بهترین راهکاری که در سال ۲۰۱۹ شما را به این مقصد می‌رساند، سرمایه‌گذاری روی بازاریابی ویدئویی یا Video Marketing است.

اگر تابه‌حال در مورد بهره‌مندی از ویدئو به‌عنوان ابزاری که شما را به اهداف مراکز پزشکی و دندانپزشکی نزدیک‌تر می‌کند فکر نکرده‌اید، حالا زمان مناسبی است:

  • مردم به کمک ویدئو و ابزارهای بصری، ۶۵ درصد اطلاعات را به مدت سه روز یا بیشتر در ذهن نگه می‌دارند.
  • تمایل مصرف‌کنندگان به مشاهده‌ی ویدئوهای بازاریابی، ‌چهار برابر تمایل آن‌ها به مطالعه‌ی اطلاعات متنی است.
  • زمانی‌که پست‌های شبکه‌های اجتماعی حاوی ویدئو هستند، تعامل ارگانیک کاربران را به‌شدت افزایش می‌دهند.
  • بازدهی مالی محتوای ویدئویی، تقریباً ۱۲ برابر ترکیب متن و تصویر است.
  • در حال حاضر ۸۷ درصد از بازاریابان آنلاین، در استراتژی‌های خود از ویدئو مارکتینگ استفاده می‌کنند.

همچنین پزشکان و مراکز پزشکی که در برنامه های بازاریابی خود ‌از محتوای ویدئویی استفاده می‌کنند ۲۷ درصد نرخ کلیک (CTR) و ۳۴ درصد نرخ تبدیل بیشتری دارند و درآمد سالانه‌ی آن‌ها نیز تا ۴۹ درصد رشد سریع‌تری را تجربه می‌کند.

ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی :

ویدئو مارکتینگ می‌تواند به‌سادگی ِتصویربرداری ازطریق تلفن همراه و اضافه کردن موسیقی مناسب و لوگوی شرکت باشد. بهتر است در این زمینه از تعابیر غیرضروری اجتناب کنیم: بازاریابی ویدئویی یعنی ویدئو را به شیوه‌ای به استراتژی بازاریابی خود اضافه کنید که نرخ شناخت و آگاهی از برند شما افزایش پیدا کند.

مزایای ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی :

ویدئو احتمال به اشتراک‌گذاری محتوا را در مخاطبان بالا می‌برد

باید این واقعیت را بپذیریم که در عصر ویدیوهای وایرال زندگی می‌کنیم (بازاریابی ویروسی ۹۲ در صد از بازدیدکنندگان ویدیوهای موبایل، فیلم‌هایی را که می‌بینند، با دیگران به اشتراک می‌گذارند. پس شما فرصت خوبی در اختیاردارید تا با ویدیوهای جالب و سرگرم‌کننده و محتوای آموزشی – پزشکی، همه‌چیز را در مورد مرکز پزشکی خود نشان دهید.

افزایش اعتمادسازی و اعتبار برند مراکز پزشکی

ویدئو راهی عالی برای ساخت شخصیت برند است و به شما امکان می‌دهد با بینندگان ارتباط برقرار کرده و اعتماد آن‌ها را جلب کنید. بسیاری از کاربران معتقدند که ویدیوهای محصول، در فرایند‌ی تصمیم‌گیری آن‌ها مفید واقع می‌شوند. هرچه ویدیوهای بیشتری درزمینه‌ اطلاع‌رسانی به بیماران تولید کنید، پایه‌های اعتماد به برند مطب و مراکز پزشکی را تقویت می‌کنید. همان‌طور که می‌دانید، افزایش اعتماد مخاطبان در صنعت بازاریابی معادل است با افزایش مراجعات.

 

شاید طراحی سایت پزشکان برای شما جالب باشه

شاید برندینگ شخصی پزشکان برای شما جالب باشه

انواع بازاریابی ویدیویی:

 

ویدیوهای برند

ویدیوهای برند معمولاً به‌عنوان بخشی از یک کمپین تبلیغاتی بزرگ‌تر ساخته می‌شوند و دیدگاه، مأموریت یا محصولات و خدمات سطح بالای مراکز پزشکی را نمایش می‌دهند. هدف از فیلم‌های برند، ایجاد آگاهی در مورد مطب پزشکان و جذب مخاطبان هدف است.

فیلم رخدادها

اگر مرکز پزشکی شما میزبان یک کنفرانس، میزگرد، حامی مالی یا هر نوع رویداد دیگری است، می‌توانید مصاحبه‌های جالبی ترتیب دهید و از آن‌ها، یا از سخنرانی‌های باکیفیت تصویربرداری کنید.

 مصاحبه با پزشکان مشهور

 یک‌ راه عالی برای اعتمادسازی و نشان دادن اعتبار برند به مخاطبان هدف است. اینفلوئنسرهای صنعت خود را شناسایی کنید و صرف‌نظر از اینکه دیدگاه موردنظر شما را به اشتراک می‌گذارند یا خیر، نظرات و مباحثات آن‌ها را به مخاطبان نشان دهید.

فیلم‌هایی با محتوای آموزشی

ویدیوهای آموزشی می‌توانند نکات جدیدی به مخاطبان شما یاد بدهند، یا برای ارائه‌ی اطلاعات بیشتر در مورد کسب‌وکار و راه‌حل‌های شما ساخته شوند. به‌علاوه تیم‌های فروش و خدمات نیز در زمان کار با مشتریان، از این فیلم‌ها استفاده می‌کنند. به یاد داشته باشید که ویدئوهایی که نحوه‌ی انجام کاری را توضیح می‌دهند، نام برند را در صنعت مربوطه ماندگار می‌کنند.

ویدیوهای مشروح

این ویدیوها باید به مخاطبان نشان دهند که چرا به خدمات پزشکی شما نیاز دارند. بسیاری از فیلم‌های توضیحی، روی یک سفر تخیلی پرسونای مراجعین تمرکز می‌کنند که پی یافتن راه‌حلی برای یک مشکل است. این شخص با انتخاب خدمت مرکز پزشکی شما، مسئله را برطرف می‌کند.

فیلم تصدیق بیماران و مراجعین مشعوف

مخاطبان بالقوه، می‌خواهند اطمینان پیدا کنند که محصول شما می‌تواند مشکل آن‌ها را حل کند. یکی از بهترین راه‌های اثبات این موضوع، ساخت ویدیوهای مطالعات موردی است که مشتریان وفادار و خشنود شما را به تصویر می‌کشد. این افراد بهترین پشتیبانان شما هستند. این مشتریان جلوی دوربین، چالش‌های خود را یادآوری می‌کنند و توضیح می‌دهند که شرکت شما چگونه به آن‌ها کمک شایانی کرده است.

فیلم‌ و کلیپ های زنده

ویدیوهای زنده یا لایو، پشت‌صحنه و چشم‌انداز خاص خدمات پزشکی و دندانپزشکی را به مخاطبان نشان می‌دهند. فیلم‌های زنده، نرخ و مدت تعاملات را به‌ شدت افزایش می‌دهند. مدت‌زمانی‌که کاربران برای تماشای ویدیوهای زنده صرف می‌کنند، ۸.۱ برابر ویدیوهای عادی است. فیلم زنده‌ی اعمال جراحی پزشکی و دندانپزشکی، سخنرانی‌ها و رویدادها، مخاطبان را تشویق می‌کند که نظرات خود را ارسال کنند و سؤالات بیشتری بپرسند.

پیام‌های شخصی

ویدئو می‌تواند به راه بسیار خلاقانه‌ای برای ادامه‌ی مکالمه یا پاسخ دادن به افراد (ازطریق کانالهای ارتباطی مراکز) تبدیل شود. شما می‌توانید به کمک نرم‌افزارها یا ابزارهای آنلاین، توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده را در قالب ویدئو آماده کنید. این فیلم‌ها تجربه‌ای عالی و منحصربه‌فرد به مخاطبان شما ارائه می‌دهند و آن‌ها را به مراجعه به پزشکان و دندانپزشکان سوق میدهد.

 

شاید طراحی سایت پزشکان برای شما جالب باشه

شاید برندینگ شخصی پزشکان برای شما جالب باشه

دیدگاه ها بسته شده اند.