بازاریابی پزشکان

برندینگ شخصی پزشکان

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی چیست؟

برند مجموعه‌ای از تعریف‌ها و خاطرات مشتریان و اطرافیان از شماست که نوع نگاه اطرافیان درباره شما را شکل می‌دهد. درواقع برند مجموعه ویژگی‌های منحصربفرد است که به کسب‌وکار و روابط آن با جامعه معنا می‌دهد.

در مبحث پرسنال برندینگ ابتدا می بایست یک نکته اساسی را برای خودتان روشن سازید. هدف شما از تبلیغات و برندینگ چیست؟ قراراست مخاطب شخص شمارا بشناسد (جناب آقای دکتر / سرکار خانم دکتر) و یا مجموعه ای پزشکی (کلینیک / درمانگاه / مرکز) که در آینده قرار است میزبان بیماران متعددی باشد و پزشکان مدعو در آن مرکز پزشکی مشغول به طبابت گردند.

جالب است بدانید در اکثر مراکزی که اختیار تام جهت اعمال تحرکات تبلیغاتی نداشتیم با مسئله ای بنام سردرگمی برند روبرو شدیم!!

پزشک محترم در ابتدا اصرار بر تمرکز روی نام شخصی اش در برنامه ها و سیستم های مارکتینگ و برندینگ را دارد اما پس از افزایش مراجعات بیماران و عدم توانایی در مدیریت تعیین وقت و نوبت دهی ( وبه تبع آن نارضایتی بیماران) و نیاز مبرم به دعوت از همکاران طبیب، با مسئله ای مواجه میگردیم که راه چاره اش چندان آسان نیست. بیمار اصرار بر ویزیت شدن نزد پزشک تحت سیستم پرسنال برند را دارد و به سختی می توان ایشان را مجاب کرد که همکاران مدعو نیز به قدر کافی از درجه تخصص و مهارت پزشکی برخوردار هستند.

پس در ابتدای سیستم های تبلیغاتی می بایست تکلیف پرسنال برند و برندینگ مراکز روشن گردد.

چرا برندسازی شخصی اهمیت دارد؟

با برندسازی شخصی فرصت‌های حرفه‌ای بیشتری متناسب باکیفیت مهارت‌های شما برایتان فراهم خواهد شد. تلاش برای تهیه یک تصویر واضح از خودتان و توانایی‌هایتان باعث می‌شود، شناخت بهتری نسبت به خود پیدا کنید. نقاط قوت خود را بهتر بشناسید و آن‌ها را مشخصاً نشان دهید و همچنین برای نقاط ضعف خود برنامه‌ریزی کنید. به‌مرور در حرفه خود شناخته شوید و موقعیت‌های شغلی بهتر به شما پیشنهاد شود و ارتباطات ارزشمندی با متخصصین حوزه خود پیدا خواهید کرد.

پرسونال برندینگ چگونه ایجاد می‌شود؟

پرسونال برندینگ  طراحی و بسط یک برنامه بازاریابی شخصی (personal marketing plan) در زندگی حرفه ای افراد برای رشد و بالندگی شخصی است.

در اولین مرحله از کار برای موارد ذیل پاسخ متقن نیاز دارید:

  1. اقدامات مورد نیاز پیرامون رشد پرسونال برندینگ
  2. راهکارهای مورد نیاز پیرامون رشد پرسونال برندینگ
  3. ابزار آفلاین و آنلاین مورد نیاز پیرامون رشد پرسونال برندینگ

پرسونال برندینگ  VS   شهرت

به بیان ساده پرسونال برندینگ  تصورات شما از عملکرد و ویژگی های شخصی تان است. این که می‌خواهید چه فردی و با چه مهارت‌هایی و تخصص‌هایی باشید و آن‌ها را در رزومه و فعالیت‌هایتان نشان دهید. اما شهرت تصور دیگران درباره شماست. پرسونال برند تحت کنترل شماست، اما وقتی شهرت داشته باشید، کنترل آنچه درباره شما بیان می‌شود سخت‌ است. البته لازم بذکرست نهایتا پرسونال برندینگ منجر به شهرت میشود.

شاید طراحی سایت پزشکان برای شما جالب باشه

دیدگاه ها بسته شده اند.