بازاریابی پزشکی

بازاریابی پیامکی

از اوایل سال 2012، 1/5 میلیارد انسان مالک یک تلفن همراه هستند.

2/4 میلیارد انسان، مسواک دارند.

در 70 درصد اتصالات، جستجوهای موبایل در عرض یک ساعت به اقدام منجر می­شوند. این اقدام میتواند مراجعه و یا استعلام زمان حضور یا خرید باشد.

میانگین زمان پاسخ به ایمیل: 90 دقیقه. برای یک پیام متنی، 90 ثانیه است.

امروزه، تلفن­های همراه بیشتری نسبت به تلویزیون در حال استفاده هستند.

 

نتیجه­ گیری: امسال، سال انفجار بازاریابی موبایلی شما است. چه شما برنامه موجود را به سطح جدیدی ببرید، و چه برای اولین بار وارد بازی شوید، این مطلب صادق است.

سیستمی کردن طرح بازاریابی SMS مراکز شما

دو راه مطمئن برای ضایع کردن تلاش بازاریابی پیامکی شما در سازمانهای شما وجود دارد:

شما به ندرت و کم پیام می­دهید، و هرگز به عنوان گزینه احتمالی به ذهن افراد خطور نخواهید کرد.

ارسال کردن زیاد پیام، و اذیت کردن مخاطبان خود.

اگر شما با نگرش فاقد عمومیت با تلاش­های پیامکی خود برخورد کنید، می­تواند هر دوی این حالات اتفاق بیفتد. در عوض، شما باید برنامه پیامک خود را سیستمی کنید، بطوریکه انتشارات و اخبار خود را با زمانبندی و محتوای مناسب ارسال کنید، تا پاسخی برای نیازهای کسب و کار خود دریافت کنید.

یک برنامه زمانبندی ایجاد کنید

فرکانس تماس “صحیح و مناسب” بین بیماران، مناطق و گروه­های هدف متفاوت است اما به محض اینکه میزان مناسب را برای کسب و کار خود پیدا کردید، یک برنامه زمانبندی در تقویم برنامه ­ریزی خود تنظیم کنید. مانند تمام وظایف تکراری، زمانبندی انتشار پیامکی شما، شما را در مسیر هدف نگه خواهد داشت.

در بلوک­های از قبل طراحی شده بنویسید

همه چیز را برای ده دقیقه قبل از زمان ارسال رها نکنید و در عوض، برای ایجاد محتوا در یک بلوک، هر چند هفته یک بار برای زمان خود برنامه ­ریزی کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا مطالب و رویدادهای خود را در ذهن داشته باشید و ایجاد یک سری پیام­های مرتبط را آسان­تر می­کند، که باعث می­شود هر یک از آنها مؤثرتر و کارآمدتر شوند.

اطلاعات تماس را سازماندهی کنید

نام­ مخاطبان، شماره تلفن­ها و آدرس­ها، به شما کمک خواهند کرد تا پیام SMS خود را سفارشی­ سازی و شخصی ­سازی کنید. زمانی که این اطلاعات را از طریق پاسخ­های پیامکی خود جمع­ آوری می­کنید، داشتن فرآیندی برای جمع­ آوری داده­ها در فرمتی که بعداً بتوانید از آنها استفاده کنید، مهم است. حرفه ­ای ­ترین برنامه ­های SMS، این قسمت را به عنوان بخشی از سرویس در نظر می­گیرند – و یا می­توانید از یکی از ده­ها برنامه کاربردی و یا برنامه طراحی شده برای مدیریت مخاطب استفاده کنید.

برای پاسخ­ها برنامه­ ریزی کنید

بهترین پیام­های بازاریابی پیامکی  شامل فراخوانی برای اقدام هستند. این فراخوانی برای اقدام عبارتست از تشویق مخاطب به کلیک بر روی دکمه تماس با شما. همیشه برنامه و طرحی برای پاسخ­ دهی به این فراخوانی داشته باشید. این طرح ممکن است به شکل پیام خودکار دوم به همه مشترکینی باشد که پاسخ می­دهند، و یا ممکن است آموزش ساده به همه کارکنان در مورد تغییر تخفیفی باشد که شما پیشنهاد کردید. در همه موارد، کلید، آماده بودن برای دریافت – و بهینه­ سازی پاسخ است.

نتایج را پیگیری کنید

یکی از مزایای اصلی بازاریابی پیامکی ، وفور بازخورد در زمان واقعی است. شما بلافاصله متوجه می­شوید چند نفر پیام شما را دریافت کردند، و چند نفر پاسخ دادند. این مسئله می­تواند در محدود کردن تمرکز شما، و بهبود کپی خود را با هر پخش به شما کمک کند – اما تنها در صورتی که شما این اعداد را با دقت پیگیری کرده، و معنای آنها برای کسب و کار خود را درک کنید. همانند جزئیات مخاطب، یک سرویس حرفه­ای، این موارد را برای شما پیگیری خواهد کرد. اگر خودتان این کار را انجام می­دهید، می­توانید آنها را با استفاده از نرم ­افزار و یا حتی به صورت دستی با استفاده از یک صفحه گسترده پیگیری کنید.


و در آخر

توضیحات کاربردی مولفان کتاب بازاریابی پیامکی :

با عنایت به این موضوع که در ترجمه پیش رو سعی بر آن گردیده است تمامی اصطلاحات بازاریابی و نکات پیچیده بصورت کاملا روان و کاربردی تقدیم نگاه محترم خوانندگان گرانقدر گردد اما استفاده از کلماتی با ترجمه تحت اللفظی و اصطلاحات عامیانه اجتناب ناپذیر می باشد. لذا مولفان / مترجمان تلاش نمودند با استناد به مطالب کارشناسی شده و آکادمیک در معتبرترین سایت های بازاریابی و همچنین تجربه بیش از ربع قرن فعالیت تبلیغاتی در این زمینه تمامی پیچیدگی ها و اصطلاحات نامفهوم کتاب پیش رو را تا حد ممکن با ارایه توضیحات تکمیلی ذیل اصلاح نمایند

شاید طراحی سایت پزشکان برای شما جالب باشه

شاید برندینگ شخصی پزشکان برای شما جالب باشه

انتشارات مدرن

طراحی کمپین بازاریابی پیامکی:

در ابتدای امر به دو قانون کلی در زمینه طراحی کمپین های بازاریابی پیامکی اشاره می نماییم.

قوانین هفتگانه کمپین های بازاریابی پیامکی :
شامل هفت بند می باشد که توضیحات آن به تفصیل ارائه می گردد.

  • تیم طراحی کمپین بازاریابی پیامکی تشکیل دهید:
    تیم فوق متشکل از کارشناس بازاریابی ، کارشناس خلاقیت، کارشناس ایده پردازی، گرافیست و یک نفر شخص فارغ از هرگونه بحث تبلیغات میباشد.
  • تیم تحقیقات شناسایی مشتریان راه اندازی کنید:
    در شکل گیری این تیم سعی بر آن گردد تمامی نیازهای مشتریان هدف لیست شده ، سپس خدمات یا محصولات ارائه شده توسط سازمان یا کسب و کار شما لیست گردد. مشتریان هدف شناسایی و تفکیک از لحاظ نیاز به خدمت انجام شود.
  • پیام های واضح و بی ابهام خلق کنید:
    در متن کتاب به کرات سفارش شده اصل و اساس توفیق در بازاریابی پیامکی محتوای هوشمندانه، واضح، مختصر و فارغ از هرگونه ابهام و ایهام میباشد.
  • حتما و حتما اهرم اقدام به عمل یا سفارش در پیامک ها درج گردد:
    مورد فوق کاملا در ترجمه توضیح داده شده است اما جهت رفع هرگونه شبهه در این زمینه ذکر این موضوع لازم است که اهرم اقدام به عمل یا دکمه اقدام به عمل ( سفارش / خرید / تماس ) در هر برنامه بازاریابی متفاوت است و در ذیل مطرح ترین اقدام به عمل ها ( Call To Action ) توضیح داده میشود.

• Show this text : نمایش متن پیامک ارسالی توسط شما در هنگام حضور مشتری به نماینده شما جهت استفاده از تخفیفات درج شده در پیامک.

• Click here : لینک اتصال به وبسایت را جهت مطالعه بیشتر آگهی تان درج کنید.

• Text to win : در پیامتان یک مسابقه و یا دور همی و یا هدیه هنگام حضور مشتری خبرسازی کنید.

• Text to vote : در پیامتان یک نظرسنجی یا رای گیری پیرامون کیفیت کالا، نحوه رضایت از سرویس دهی درج نمایید.

• Buy now : یکی از بهترین اقدام به عمل ها این مورد می باشد یعنی ” همین حالا ” جهت بهره مندی از تخفیف از ما خرید کنید.

  • یادآوری یا شمارش معکوس جهت برگزاری رویدادهای تخفیفی، جشن ها، افتتاحیه و اختتامیه:
    همانگونه که مشخص است حتما قبل از شروع رویدادهای مرتبط با کسب و کارتان ( حداقل 72 ساعت ) از طریق ارسال پیامک یادآوری مشترکین خود را آگاه و البته مشتاق به حضور سازید.
  • شماره پیامکتان را در شبکه های اجتماعی، وبسایت، مجلات، تالارهای گفت و گو و وبلاگ ها درج کنید:
    بسیارند مشترکینی که هیچ علاقه ای به شنیدن صدای نماینده سازمان شما جهت انتقال انتقاد هایشان را ندارند!! ( حوصله تماس تلفنی ندارند ). با درج شماره پیامک، کانال ارتباطی برای این دسته از مشتریان که تعداد کمی هم ندارند ایجاد کنید.
  • تمرکز روی بهترین مشتریان هدف را فراموش نکنید:
    بهترین مشتریان شما میتوانند وفاداران، معرفان، بازخورد دهندگان و … برند شما باشند. اکیدا توصیه میشود برای ایشان کمپین هایی مجزا و به اصطلاح ویژه ( VIP ) به غیر از مناسبت های روتین در دوره های مشخص برگزار نمایید.
 

مطالب فوق از کتاب بازاریابی پیامکی برای کسب و کارهای کوچک به ترجمه و تالیف

دکتر سید محمد امین اولیایی و دکتر سید سینا اولیایی

انتشارات مدرن ایراد گردیده است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع مصداق سرقت ادبی محسوب میگردد.

دیدگاه ها بسته شده اند.